Another day, another story....

21 april 2019 - Kathmandu, Nepal

Wat een lieve reacties op het blog! Fijn om te weten dat zovelen hierdoor meegenieten van onze avonturen.

We beginnen vandaag op de rooftop van ons hotel en wachten op een ontbijtje. We bestellen natuurlijk eitjes om toch n beetje het Paas gevoel te hebben! We “köppen” of “tietsjen” de eitjes  (we hebben diverse dialecten in ons midden). Harry doet n poging om zijn omelet in de bloemen te verstoppen en we hebben bijna een Paas ontbijt gevoel. We hebben lol maar zijn allemaal ook behoorlijk brak. Op een of andere manier hebben we niet goed geslapen. Waar t aan ligt? Geen idee, het Nepalese bier vloeide rijkelijk gisteren avond, alle indrukken, te weinig melatonine pilletjes.....en indrukken zijn er om te verwerken.

Gisteren was weer een bijzondere dag. We krijgen tijdens het ontbijt bezoek van Kalpana en haar man Anish. Kalpana is een van onze Nepalese trainers die ook zal afreizen naar Pokhara. Anish vraagt of we ook met de bus gaan....en ik vertel over mijn doodsangsten twee jaar geleden tijdens die avontuurlijke busrit. Anish heeft een mooie quote voor mij die zomaar op een tegeltje kan: “Often the most diffucult roads leads you to the most beautiful places”!  Die hou ik erin! We brengen de rest van de dag door in Bhaktapur, een Newari dorpje. De trip begint met onderhandelen voor een goede taxi prijs. Dan stapelen we op elkaar in de piepkleine taxi met vijf personen....we zijn daar inmiddels best handig in aan t worden.

Bhaktapur heeft flink geleden onder de aardbeving van 2015. Men is volop bezig met herstel werkzaamheden. We nemen alles in ons op, nadat we eerst bosjes tourgides hebben afgewezen die ons “verry cheap” willen rondleiden. We drinken n colaatjes op n rooftop en benutten dit moment voor contact met de buitenwereld want goede WiFi hebben we niet overal.

Naast bezichtigen van t prachtige dorp gooien we ons vandaag ook even door de bocht door flink te shoppen. Zelf verwennerij en cadeautjes voor t thuisfront worden ingeslagen. Hierbij hoort n onderhandelingsprocedure die we aardig onder de knie beginnen te krijgen. Op t einde van de dag voelen we weer wat regendruppels vallen en we duiken (vanuit n slechte onderhandelingspositie) snel n taxi in.

De avond sluiten we af bij ons favo restaurant Gaia. De eigenaar Giri ontvangt ons hartelijk en we worden verwend met een free starter. Saroj bedient ons en ik ben verbaasd als hij me aanspreekt met “good evening Cesarine”. Zeker weet hij mijn naam nog, heeft hij twee jaar geleden geoefend! Klant vriendelijkheid staat hier hoog in het vaandel. Terug in het hotel tetrissen we ff met de inhoud van de koffers ivm onze vlucht naar Pokhara. We zoeken nog even contact met thuis, hier en daar wat traantjes bij de kleinste van mijn collega en dat is even slikken. Alles loopt bij mij thuis gewoon door. Ik ontvang via een echo filmpje het blijde bericht dat doodle Pien zwanger is van 5 pups en ben ontroerd van het gitaarspel van Joris die een optreden heeft. Lang leven de techniek want hoe fijn is het om toch af en toe op de hoogte te zijn van het verre Nederland!

Vandaag, Paas zondag vliegen we naar Pokhara. We zouden om 9.00u opgehaald worden door de taxi maar na een tijd wachten gaat Marjo in de actiestand want blijkbaar is de taxi ons vergeten.  Er worst met spoed n busje geregeld en de koffers worden kundig op t dak gegooid. Dan volgt er een route die voor ons onbekend is en ook nog een grote omweg lijkt. T is mega druk op de weg en de verkeerstoestand is onbeschrijfelijk. Zoveel scooters, zoveel chaos en we zijn inmiddels ruim te laat voor het inchecken voor onze vlucht. Nu zijn de Nepalezen niet van de tijd maar je zal dat ze vandaag wel op tijd vliegen! We lopen met een vaart het vliegveld in, koffers en tassen gooien we ongeveer letterlijk door de scan van de douane, snel even een “betast” sessie door een vrouwelijke douanier en door. Zo snel zijn we nog nooit ingecheckt. Eenmaal in de vertrekhal blijkt de de vorige vlucht naar Pokhara nog moet vertrekken! Heerlijk toch!

Terwijl ik dit schrijf zitten we aan boord van Buddha airlines. Een kleine binnenlands vlucht. Een piloot, twee stewardessen en wat passagiers. We lachen wat af... de stewardess komt langs met n schaal met snoepjes en de Nepalese mannen om ons heen graaien een hand vol van haar schaal af en wij nemen er netjes 1. De take off is een ding voor mij en diegene die naast me zit, Marjo in dit geval, moet eraan geloven! T is een korte startbaan dus gewoon flink gas erop en loslaten.....en zo landen we ook kort en krachtig! Wat me nog laat herinneren aan de landing in Kathmandu waarbij de stewardess met een grote bus insecticide spray door t vliegtuig loopt ivm protocol buitenlandse vluchten.

Vandaag zal in het teken staan van settelen in hotel, de les locatie bezoeken met de Nepalese  trainer Khadga en de cursusdag voor morgen nog maar eens doornemen! Maar ons motto in therapie luidt “no stress, say less, go slow and show” dus komt helemaal goed!!!!!

De lopende band procedure in Pokhara AirPort is geweldig. De koffers worden een voor een door een groot geduwd en dan roep je yes en klaar! Buiten wacht Khadga ons op. Hij is erg blij ons weer te zien! Wat n warm welkom. We arriveren in het mooie Spring hotel. De rust, de natuur, de bergen, het meer zijn een verademing tegenover het drukke Kathmandu.

Voor nu wensen we jullie fijne paasdagen vanuit een prachtig Pokhara!

1. Mauryl:
    21 april 2019
    Oh Cesarine, wat heb je onze belevenissen weer mooi en levendig beschreven. Ook als je het zelf hebt meegemaakt, super leuk om te lezen. Dank je wel hiervoor, ook namens ons thuisfront😘
  2. Harrie (mede reiziger):
    Wat leuk Cesarine. Ben benieuwd naar onze volgende belevenissen😄
  3. Anouk Passau:
    Hey Cesarine en collega's,
    Ik heb nu pas de kans om je blog, jullie avonturen te lezen....Ik zie je in gedachte voor me zitten en hoor je de verhalen vertellen, mooi en boeiend alsof we erbij zijn!
    Jullie hebben al veel meegemaakt in die twee dagen, heel veel gevoelens die daarbij komen: spannend of je collega aansluit, vermoeidheid die opspeelt, gezelligheid samen en local people die je nog herkennen!! Geniet de komende weken van alles, ik wacht op jullie volgende avontuur in je blog! Tot later! Groetjes oet Amie vaan Roger Dian Lynn en miech
  4. Els:
    21 april 2019
    Genietend van je blog, zit ik buiten inde zon, net met Martijn paaseieren gezocht. Ik zal doorgeven dat jullie ook paaseieren hebben gegeten😉. Dank voor je blog en geniet van de rust in het Spring hotel!
  5. Nicolle:
    21 april 2019
    Wat een indrukwekkende reis weer en voor ons meegenieten en mee stressen of jullie je vliegtuig halen! Proficiat met Pien, wat leuk om te horen! Stay safe....
  6. Ankie Stoffelen - Bock:
    21 april 2019
    Hoi Cesarine, wat een geweldige blog, we verheugen ons weer op je volgende verslag, veel plezier en de groetjes aan iedereen😘
  7. Christianne:
    Hoi Cesarine , wat een heerlijk verhaal weer , zo mooi om te lezen
    Gr
  8. Fia Geilenkirchen:
    21 april 2019
    Hallo Cesarine, heel leuk om te lezen wat jullie meemaken zo zijn we ook een beetje bij. 😊
  9. Thea:
    21 april 2019
    Geweldig leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Ik kijk uit naar het vervolg. Hopelijk slapen jullie komende nacht beter.
    Met lieve Pientje alles goed :-D
  10. Tim:
    21 april 2019
    Zo fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. maak er samen een super beleving van!!!😃groetjes aan mijn schat!
  11. Ingrid:
    23 april 2019
    Geweldig Cesarine, mooi blog alweer. Wij genieten mee! Heel veel plezier en avontuur👍Groetjes aan je medereizigers😘tot gauw
  12. Dorien Schmitz:
    23 april 2019
    Weer super om te lezen Cesarine. Zo mooi en levendig omschreven. Heel veel plezier en groetjes voor iedereen, Dorien.
  13. Ilonka:
    24 april 2019
    Fijn om weer te mogen meelezen. Erg leuk en goed beschreven. Heel veel plezier nog daar!
  14. Tim:
    24 april 2019
    Wat is het toch dankbaar! Dat jullie jekennis daar mogen overbrengen! En het was weer mooi geschreven!